Of je nu getroffen wordt door werkloosheid, een relatiebreuk, of onverwachte kosten, financiële problemen kunnen iedereen overkomen. Het is misschien niet het makkelijkste onderwerp om over te praten, maar wacht niet tot het te laat is. Onze afdeling Wooncollect staat voor je klaar om te helpen. Heb jij, of verwacht jij betalingsproblemen en wil je graag hulp? Neem dan contact op met Wooncollect via 070 342 95 59 of kijk op www.wooncollect.nl.
Vragen? Neem contact op
Lot is te bereiken via telefoon en e-mail.
Zelf regelen
Heb jij een al een hypotheek bij Lot? Dan kun je veel zelf regelen via jouw persoonlijke online hypotheekomgeving MijnLot. Denk hierbij aan:
- Inzien actuele hypotheekgegevens
- Extra aflossen
- Beheren en declareren van je bouw- en duurzaamheidsdepot
- Wijzigingen doorvoeren
Veelgestelde vragen
-
Ik heb/verwacht betalingsproblemen, wat kan ik doen?
-
Hoe wijzig ik mijn gegevens in MijnLot?
Ga naar de App of MijnLot omgeving en log in. Bovenaan in het menu staat 'Mijn gegevens'. Ga hier naartoe en wijzig de gewenste gegevens.
-
Wanneer wordt mijn ingediende declaratie uitbetaald?
Nadat je je declaratie bij ons hebt ingediend, gaan we ermee aan de slag. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen je declaratie te verwerken. Dit proces bestaat uit twee delen. Eerst nemen we uiterlijk 2 werkdagen de tijd om je declaratie te beoordelen en te verwerken. Daarna duurt het nog maximaal 3 werkdagen voordat de betaling op je rekening staat.
-
De automatische incasso is niet gelukt. Hoe moet ik het nu overmaken?
Geen probleem dat kan gebeuren. In dit geval kun je het volledige termijnbedrag onder vermelding van het leningnummer overmaken naar het volgende rekeningnummer: NL 28ABNA 0847860469 t.n.v. Lot Hypotheken.
-
Hoe kan ik mijn energielabel uploaden?
Wist je dat het energielabel van je huis geregistreerd staat in EP-Online? Dat is dé plek waar alle energielabels en hoe goed een gebouw is voor het milieu, worden bijgehouden.
Wil je weten welk energielabel wij voor jouw woning hebben? Ga naar het tabblad ‘Woning’ in jouw mijnLot account en daar vind je het.
-
Wat kan ik zelf wijzigen en regelen via de App?
MijnLot is een beveiligde online omgeving en app waarin je jouw Lot hypotheek kunt bekijken en wijzigingen kunt doorgeven. Zo kun je bijvoorbeeld een nieuwe woningwaarde doorgeven, extra aflossen en declaraties indienen voor het bouwdepot. Lees er hier meer over.
-
Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?
Klik hier om naar het klachtenformulier te gaan.